1. Letisztultság

Mint ahogy 2013-ban, úgy idén is folytatódik a minimalista és letisztult trend. Sok homogén – általában fehér – háttér, lényegre törő információk, sok kép és kevés szöveg.

2. Responsive design

Rohamosan terjed a mobil eszközök (okostelefonok, tabletek) száma, ezzel együtt pedig megváltoznak a látogatói igények és szokások. Egyre többen böngésznek a mobiljukról, sőt, egyre többen is vásárolnak róla. Fontos ezért, hogy a weboldal az adott eszköz képernyőfelbontásához illeszkedjen. A responsive design tekintetében negatívum, hogy egy igazán jól optimalizált, egyedileg megtervezett mobil nézet(ek) bizony költséges, az egyszerűbb responsive oldalakat a keresőmotorok (pl. a google) negatívan értékelik.

3. Széles oldalak

A képernyők felbontása, így szélessége is egyre nagyobb. 2013-ban már csak a monitorok 10% -ának volt 1024x768-as vagy annál kisebb felbontása, így el elérkezett az idő arra, hogy a megszokott 960px-nél szélesebb oldalak is készüljenek. Egyre több széles oldal fog készülni függőleges görgetés nélkül, azaz egyetlen képernyőfelületen látjuk el információval a látogatót.

4. Nagy felbontású képek

Amíg korábban fontos szempont volt, hogy minél kisebb legyen egy weboldal fizikai mérete (képek, file-ok, programkódok), ma már sok-sok megabyte méretű képeket használunk nagy felbontásban. Mindez egyre inkább így lesz, köszönhetően a nagyobb felbontású kijelzőknek és az egyre növekvő internetes sávszélességnek.

5. Infografikák

Egy beszédes ábra többet mond ezer szónál… Meg hát annyira olvasni se szeretünk. Már tavaly is egyre több infografikával találkozhattunk pl. a vezető magyar portálokon, ez a trend pedig tovább folytatódik 2014-ben is.

6. Tipográfia

Hajrá „webfont”! Visszatérhetnek a tipográfusok! Mivel sokkal szabadabbak az oldalszerkezetek, nincsenek kötöttségek, kevés a szöveg és sok a címszó valamint ábra, a legfontosabb pedig, hogy korlátlan betűtípus áll rendelkezésünkre, nagyon látványosan tervezhetjük meg aloldalainkat.

7. Videók

Igen, még mindig és egyre kevesebbet olvasunk. Mennyivel könnyebb megnézni egy videót és meghallgatni az üzenetet, ami milliószor hatásosabb a száraz szövegnél. A profi videó persze nem kevés költség, mint ahogy egyre inkább specializálódott területek vannak: keresőoptimalizálás, keresőmarketing, design, ergonómia, sitebuild, stb.

8. Fix navigáció

A menüt és/vagy a navigációs sávot minden oldalon megjelenítjük, így kevesebbet kell görgetni és mindig tudjuk, hol járunk.

9. Nagy láblécek

Sőt, egyre nagyobbak! Míg korábban a lábléc csak egyetlen sáv volt, benne az Impresszummal, eljutottunk egész addig, hogy a lábléc szinte a hasznos tartalomnál is nagyobb. Ugye ki gondolná, hogy a láblécet a felhasználók közel fele megnézi? Ide kerülhet – tömören - minden, ami az oldal „hasznos területére” már nem fért el.

10. Funkcionális ablakok

Mennyire nem szeretjük a popup ablakokat, sőt kifejezetten idegesítőek, de mégis szükség van rájuk. Sokkal hasznosabb, ha kevésbé zavaró megoldásokkal helyettesítjük, funkciókat adunk neki így az oldal szerves részeként érezzük. 

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás!

Szóljon hozzá!