A „balkáni” módszer

„Egyre jobban teljesít az online kereskedelem”, „Felkészült a piac az online kereskedelem robbanására” - ilyen és ehhez hasonló főcimekkel közölt cikket február végén számos hazai vezető napilap és portál. A becslések szerint 2013-ban több, mint 200 milliárd forint forgalmat generált a hazai online kiskereskedelem, a folyamatos növekedést látva pedig egyre többen gondolkoznak el azon, hogy webáruházat nyissanak vagy szolgáltatásaikat az interneten értékesítsék. Hiszen ez ingyen van, nem kell hozzá se raktárkészlet, se ügyfélszolgáltat, se tudás, elég csak az ötlet és néhány szerencsétlen vásárló. Sajnos nagyon sokan így gondolják, sőt, vannak olyanok is, akik tisztességtelen és törvénytelen módszerekkel húzzák ki a pénzt a tájékozatlan vásárlók zsebéből, járatják le a szakmát és ezzel óriási bizalmi és anyagi kárt okoznak.

Az elektronikus kereskedelem főként amerikában virágzik, ahol adott a megfelelő jogi szabályozás és a kapcsolódó infrastruktúra. Az online áruházak igyekeznek ugyanazt a kényelmi, bizalmi megoldást biztosítani, mint az üzletek: legyen gyors, készséges és segítőkész a kiszolgálás és ha nem tetszik, ne kelljen megvásárolnom. Míg Magyarországon a legtöbb webáruházban több napos vagy akár több hetes szállítási határidővel dolgoznak - tekintettel arra, hogy...

Tovább >>
  • 2014. március 31.
  • ifocus
  • 0 hozzászólás