Számos megoldás áll rendelkezésünkre, hogy felkeltsük az oldalra érkező figyelmét és maradásra bírjuk. Tehát az első benyomás kulcsfontosságú, mivel a látogatók nagy részét általában már az első látogatáskor, az érkezési oldalon elveszítjük, azaz nem kattintanak tovább.

A megoldási lehetőségek nem merülnek ki csak a designban, egyéb szabályokat is figyelembe kell vennünk: figyelemfelkeltő szövegek, betűtípusok, nagy gombok, képek, a felhasználó figyelmének irányítása. 

A 3 legfontosabb ok, amiért a felhasználók elhagyják az oldalt:
1. Nem azt az információ kapták, amit kerestek (erre egy jó példa a nissan.com weboldal, érdemes megnézni)
2. Nem tudják, mit tegyenek az oldalon, nincsenek irányítva, rossz az oldalstruktra vagy éppen túl sok az információ
3. Úgy érzik, azt tapasztalják, hogy nem megbízható a weboldal (és ezért aztán nem is mernek vásárolni vagy továbblépni)

Tipográfia

Használjunk szabadabb oldalszerkezetet és jól olvasható betűtípust. Mivel az a trendek is folyamatosan változnak, egy illetve kéthasábos oldalaink vannak, ezért a kisebb betűméretekkel már követhetetlen a szöveg, hol tartunk. Használjunk nagyobb méretű fontokat.

Kerüljük a „cirkuszi” oldalt

Nagyon könnyű azonnal elriasztani a látogatót a villogó betűkkel, azonnal elinduló zenével, animációkkal. A statisztikák azt mutatják, hogy az előbbiekben említett zavaró elemek hatására szinte azonnal elhagyja az oldalt a látogató.

Felugró ablakok elkerülése

Ha lehetséges, felejtsük el a felugró ablakokat, főként az első látogatáskor. A felhasználókat kifejezetten irritálják ezek a megoldások, sokszor ha csak meglátják, azonnal továbbállnak.

Szalagcímek használata

A címsorok, szalagcímek fontos útmutatásul szolgálnak, ezért legyenek nagy méretűek, jól olvashatóak és olyan információt hordozzanak, ami megragadja a látogatók figyelmét és tovább olvassák például a hozzá tartozó bekezdést.

Az első bekezdés

Mielőtt egy tartalmat vagy cikket elolvasunk, előbb az első bekezdésből tájékozódunk, és ha nem tetszik, továbblépünk. Ezért nagyon fontos, hogy több kérdést is feltegyünk, amelyeket később megválaszolunk. A bekezdés lényegre törő legyen, rövid, hat mondatnál nem több.

Minden egy helyen – a főoldal

A főoldalt úgy alakítsuk ki, hogy harminc másodperc alatt át lehessen tekinteni, megismerni az oldalt és annak minden fontos szolgáltatását. Az összetettebb weboldalak esetében ez nem egyszerű feladat, hiszen kerülni kell a zsúfoltságot és irányítani a látogatót.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás!

Szóljon hozzá!