1.) Mobilos vásárlók

A felmérések alapján a weboldalra érkezők legalább 20-30 százaléka  mobil eszközről nyitja meg az oldalt, ezért aztán kulcsfontosságú, hogy számukra optimalizáljuk a felületeket, ne legyen küzdelem a vásárlás. Konkért, általunk mért adatokkal igazolható, hogy a mobil eszközre optimalizálást követően megnövekedett a vásárlók száma, a mobilos vásárlók aránya többszöröse volt a korábbi időszaknak.

2.) Rendszeres hírlevél

Sokak annak ellenére, hogy több ezres vásárlói adatbázissal rendelkeznek, nem folytatnak rendszeres kommunikációt. Egy-egy kiküldésnél túl már nem látnak, abból pedig eredmény sem mérhető. A mai technikával már pontosan meg tudjuk szólítani a vevőt, nem kell általános hírleveleket összeállítani. Sőt, mindezt egy előre programozott algoritmus megoldja, akár több ezer vásárló számára egyedileg olyan termékekről tudunk tájékoztatást küldeni, amelyek nagy valószínűséggel érdeklik.

3.) Közösségi kommunikáció

Még van, aki nincs fent a facebookon? Bizony van ilyen. És még többen, akik az értékesítéshez nem használják a közösségi kommunikációt. Erre sablonok nem léteznek, minden termékcsoport, vásárlói kör más és más. Szintén konkrét eredmények mutatják, hogy a közösségi oldalakról megfelelő kommunikációval a vásárlók száma jelentősen növelhető - természetesen nem azonnal, mint mindenhez, ehhez is idő kell.

4.) Vevőközpontúság

A legtöbb esetben a vásárlóban egyszeri vevőt látunk, akivel ezt követően már nem kell foglalkozni. Ez hibás felfogás, ezzel a szemlélettel nehezebben tér vissza, nem tudjuk megtartani. Az online, elektronikus világban nagyon sok lehetőségünk van arra, hogy olyan technikákat építsünk ki, amit a vevő is értékel, újra vásárol és ajánlja másoknak is az oldalt. A legegyszerűbb ilyen technikák a kedvezményrendszer, a hűségpontok és a rendszeres, pontos kommunikáció. Minden vásárlói interakcióra azonnal, de lehetőség szerint minél gyorsabban reagálni kell.

5.) Irányítsuk a vevőt

Tervezzük meg úgy a folyamatainkat, hogy valójában mi döntsük el, mit tegyen a vevő. Mindig adjunk választási és továbblépési lehetőséget, fogjuk a kezét, irányítsuk. Még akkor is, amikor megrendelte a terméket, elküldte a rendelését vagy érdekelte egy szolgáltatást.

+1 Fizetési megoldások és szállítás

A legtöbb hazai webáruház sajnos nem rendelkezik készlettel vagy olyan termékeket is kínál, amiből nincs raktáron és egyáltalán szállítani sem tudja. Bár kétségkívül komolyabbnak hat ezer termék mint ötszáz, ez több kárt okoz, mint hasznot. A vevő bizalmát veszti. Ha lát egy terméket, arra azonnal szüksége van, nem magyarázkodások után szeretné megkapni hetek múlva. Kínáljunk fel több fizetési módot, biztosítsunk bankkártyás vásárlást és az árérzékeny vásárlók számára többféle szállítási módot, esetleg személyes átvételt.
 

Hozzászólások

Hozzászólása előzetes moderálást követően fog megjelenni.

Még nem érkezett hozzászólás!

Szóljon hozzá!